Teszt 3 : Tesztek Teszt 3 1.) Mi a THM? Teljes Hiteldíj Mutató Tételes Hiteldíjas Mutatószám Teljes Hiteles Mutatószám2.) Mi az alapvető különbség a Diákhitel1 és Diákhitel2 között? Az egyik szabad felhasználású, a másik célhoz kötött. Az egyiket csak gépkocsira lehet költeni, a másikat csak az egyetemi költségekre. Semmi, mind a kettő ugyanazt jelenti. 3.) Milyen érdemi különbség van a bankkártya és a hitelkártya között? Nincsen különbség, mind a kettővel lehet mindig készpénzt felvenni. Az alapvető különbség abban áll, hogy ha a hitelkártyát elvesztem, akkor arra van biztosítás, míg a bankkártya esetében sosincs. A bankkártyával a fizetési számlát tudom kezelni, míg a hitelkártyához egy hitelszámla tartozik, amelynek keretösszegét nem vagyok köteles felhasználni. 4.) Milyen formában közölhetik a pénzügyi fogyasztók felmerülő panaszukat? Több módon is tehető panasz, így például: telefonon, e-mailen, telefaxon, de lehet panaszt tenni személyesen is vagy postai úton. Csak és kizárólag személyesen. Írásban lehet csak kifogással élni, hogy ezt a fogyasztó bizonyítani tudja. 5.) Szükséges-e minden esetben jegyzőkönyvben rögzíteni a fogyasztó panaszát? Nem, csak akkor, ha ezt kifejezetten kéri a fogyasztó. Igen, minden esetben szükséges a jegyzőkönyv felvétele. Akkor kell felvenni jegyzőkönyvet, ha a pénzügyi szolgáltató nem orvosolta a fogyasztó panaszát. 6.) Mennyi időn belül kell válaszolni a fogyasztó panaszára a pénzügyi szolgáltatónak? 30 nap. Harminc munkanap. 15 munkanap. 7.) Abban az esetben, ha a pénzügyi fogyasztó panaszát elutasította a pénzügyi szolgáltató, hova fordulhat a továbbiakban? Bírósághoz, a Pénzügyi Fogyasztói Jogok Biztosához, valamint a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez. Bíróság, Pénzügyi Békítő Testület és az MNB (Magyarországi Nemzetes Bankszövetség). Bírósághoz, Pénzügyi Békéltető Testülethez és a Magyar Nemzeti Bankhoz. 8.) Melyik intézmény látja el a pénzügyi fogyasztóvédelem hatósági feladatait? Magyar Bankszövetség. Magyar Nemzeti Bank. Nemzetgazdasági Minisztérium. 9.) A pénzügyi fogyasztók szempontjából melyik az a hatósági eljárás, ami különösen fontos? Fogyasztóvédelmi eljárás. Kártalanítási eljárás. Vád alá helyezési eljárás. 10.) Milyen szerepet tölt be a Pénzügyi Békéltető Testület? A bankok egymás közötti vitáját oldja meg. A fogyasztók és a pénzügyi szolgáltatók közötti vitákat oldja meg ingyenesen és gyorsan. A bankok és a Magyar Állam közötti viták rendezésének fóruma. 11.) Kik vehetik igénybe a Pénzügyi Békéltető Testület eljárását? Csak és kizárólag a természetes személyek. Bárki, aki hitelt vett fel. A magánszemélyek, valamint a civil szervezetek, lakásszövetkezetek. 12.) Kinek a kérelmére indul el az eljárás a Pénzügyi Békéltető Testületnél? A bank kérelmére indul az eljárás. A fogyasztó kérelmére indul az eljárás, de előtte meg kell kísérelni a vita rendezését. A bank és a fogyasztó mindketten kérhetik az eljárás megindítását.